Polestar má problémy so zadnou kamerou. Je to vážne, pretože model 4 nemá zadné okno.

Polestar ma problemy so zadnou kamerou Je to vazne pretoze model 4 nema zadne okno

Zvrhnutá vízia automobilovej budúcnosti

Automobily prešli v posledných rokoch revolúciou, ale v prípade Polestaru 4 sa jednoznačne presadila výnimočne pochybná inovácia. Odstránenie zadného okna, rozhodné a radikálne opatrenie, sa ukazuje ako katastrofický krok, ktorý posúva hranice absurdity. Aký užitočný je automobil, ktorý neposkytuje vodičovi možnosť vidieť, čo je za ním? Ide o priame ohrozenie bezpečnosti, ktoré by nemalo mať miesto na trhu s automobilmi.

Ako automobilka zavádza vlastných zákazníkov

Švédska značka Polestar dokonca presadila digitálne spätné zrkadlo, ktoré je nielen zložitým technickým riešením, ale v kombinácii s absentujúcim zadným oknom sa stáva absurdným prekážkovým zariadením. Namiesto spoľahlivého nástroja, ktorý by mal každý vodič k dispozícii, sa stáva producentom frustrácie. Dve zvolávacie akcie na 27 816 vozidiel sú dôkazom, že problém s nefunkčnou zadnou kamerou je omnoho vážnejší, než sa pôvodne predpokladalo.

Povinnosti a regulácie, ktoré sa ignorujú

V situácii, keď sú v USA zadné parkovacie kamery povinné už od roku 2018, je nefunkčnosť systému v Polestare 4 obrovskou pohromou. Prirodzene, táto situácia nie je ojedinelá; celkovo spustilo viac ako 200 zvolávacích akcií, pričom sa vyžaduje pozornosť regulačných orgánov. Polestar nie je sám vo svojich problémoch, ale jeho prístup k otázkam bezpečnosti a funkčnosti je alarmujúci.

Ambície na úkor skutočnosti

To, čo sa na prvý pohľad javí ako futuristická inovácia, sa rýchlo mení na technologický prepadák. Kde je hranica medzi pokrokom a hazardom? Kde sa stratil zdravý rozum v automobilovom priemysle, ktorý by mal predovšetkým zabezpečovať bezpečnostné štandardy a základnú funkčnosť vozidla? Polestar 4 vo svojich ambíciách prekonal zdravý rozum, a zákazníci platia najvyššiu cenu za tieto experimenty

Dynamika trhu a zákaznícka frustrácia

V kontexte narastajúcej frustrácie zákazníkov a ich oprávnených sťažností je zrejmé, že automobilky musia obnoviť dôveru a predovšetkým ukázať, že majú záujem o svojich klientov. Namiesto toho sa promuje technológia, ktorá nielenže nefunguje, ale ohrozuje životy. Podobné rozhodnutia si vyžadujú dôsledky. Zákazníci už nie sú pasívnymi prijímateľmi technológie, ale vyžadujú prístup, ktorý pokrýva ich základné potreby.

Budúcnosť automobilového priemyslu v ohrození?

Otázka ostáva: dokedy budú automobilky tolerovať svoje vlastné neúspechy? Ak sa situácia nezmení, môžeme čoskoro svedčiť o zvrhnutí celého trhu s automobilmi, ktorý sa v snahe o inováciu dostal do slepej uličky. Spotrebitelia si zaslúžia lepšiu alternatívu, než sú marketingové ilúzie a technologické pokusy, ktoré sú ich nositeľmi za cenu, ktorá už dávno presiahla hranice akceptovateľnosti. Konflikty medzi inováciou a funkčnosťou ešte len začínajú.

Sursa: auto.pravda.sk/magazin/clanok/759910-polestar-sa-trapi-so-zadnou-kamerou-je-to-vazne-pretoze-model-4-nema-zadne-okno/